My Beloved Followers

nak makan ni!nak makan ni!nak jugakkk!

aiyakkkk!Tetiba nak makan benda ni!Benda ape???Ketupat Sotong!Pernah dengar x??mestila pernah dengar kan??femes giler kot!..lau nak tahu,tue la makanan peberet aku sejak kecil lagi..peberet food family aku jugak!


                                                         ni la Ketupat Sotong..yummmi3x

Unfortunately,balik cuti kat kampung ari tue aku xsempat nak suruh mak aku buatkan..yela,mak aku busy keje,busy raya haji lagi kan..orang raya raya ni nak makan daging lembu,aku nak makan sotong!haha.Kelass kau Jahhhh!!hehe..

So,bila dah sampai universiti ni,ase menyesal pulak tak suruh mak buat..adehhh!!gila nak makan dah ni...macam megidam der!tambah-tambah pulak mak aku memang power masak benda ni..fuhhhh!!meleleh wa cakap lue!!Erm,nak tunggu balik kampung pulak memang kempunan lah aku..Tengok la nanti,nak keluar cari kat pasar malam lau ade..hehe..mesti ade kan??tapi xtahulah sedap macam mak aku buat ke x...


    arghhh!!nk jugak!nak jugak!!


Grrrrr..tahan je lah..tunggu cari kat pasar..lau xde jugak,terpaksa la tunggu balik kampung cuti ujung tahun nanti!lambat giler kot!haa,xpun suh jer mak aku pos!haha!LOL!basi la wei!!


*kata jer peberet food,tapi masak xpandai2 pon!hehe..tengoklah lau ade mase,nak suh mak ajarkan..then,aku nak masak untuk suami pulak nanti..wakaka!(gedik kau nyah!)


Terima Kasih sudi baca entry Miss Sue..Komen kamu amat perlu..

7 comments:

Gadis Kampung said...

GK tak penah makan lagi ketupat sotong...sedap ke?bagi resepi GK nak try buat kat umah...

susulemakmanis said...

erk??sedap sangat2 tau!nanti kiter tnyer mak kiter dulu k..hehe..die ckp semang jer..sedapp giler...

susulemakmanis said...

*senang

AdaNaz87 said...

sedapnyeee ketupat sotong! dah lamee tak makan. =."

susulemakmanis said...

AdaNaz:kan??hehehe..memang sedap!!T_T

myzamar said...

xpernah lak mkan ketupat sotong..de isi pe dlm 2..mcm best jer..mana nk dapt..

susulemakmanis said...

myzamar:xpernah makn jugak erk??hehe..dalam sotong tue ada pulut..kuah die pulak pekat..buat dengan gula melaka..best!carila kat pasar2..tp lau kat Kelantan lg senang nk jumpa kot..hee~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...