My Beloved Followers

Rindu Seorang Anak

salam semua..
^_^


Lately,aku asyik teringatkan arwah abah aku yang dah 2 tahun pergi meninggalkan kami sekeluarga...

Hati anak mane yang tidak merindukan seorang ayah yang sudah pergi meninggalkannya untuk selama lamanya kan..
aku menangis siang malam dan dalam hati ini setiap masa menjerit jerit memanggil abah...
yer,aku memang nampak okay dari luarannya,tapi hanya Allah yang tahu betapa hebatnya duka dalam hati ini..hanya teman teman disisi yang bisa buat aku mampu tersenyum lagi untuk menempuhi hari hari tanpa seorang ayah dan aku akan kuatkan semangat demi keluarga tercinta yang tak henti henti memberi semangat dan kekuatan untukku..

ya ALLAH,sesungguhnya aku sangat rindu nak menyebut panggilan "abah" yang selalu ringan keluar dari mulutku dulu..sikit sikit abah,ape ape abah..mengadu itu ini kat abah...kadang kala terbit rasa cemburu bila melihat insan lain yang masih bernasib baik memiliki seorang ayah disisi..aku hanya mampu redha dengan segalanya.

abah,aku rindu nasihatmu,aku rindu bebelanmu..aku rindu kasih sayangmu..aku rindu senyumanmu..aku rindu segalanyaaaa darimu abah..tiada insan lain yang mampu menandingimu dan bisa menggantikanmu..

aku terpaksa terus tabah dan kuat melalui kehidupan ini..setiap orang akan menemui kematian,esok lusa mungkin aku dan aku hanya mampu berdoa siang malam dan selalu sedekahkan ayat ayat suci Al-quran buat abah.. Ya Allah,kau tempatkanlah arwah abah dikalangan orang orang yang beriman dan kau tenangkanlah rohnya dan kau ampunilah segala dosa dosanya ya allah..


pada sahabat sahabat yang masih punya seorang ayah,hargailah mereka selagi  mereka ada disisi..bila mereka tiada,baru penyesalan yang timbul dalam diri.berbaktilah kepada kedua dua orang tua..

terkilan abah tidak sempat melihat aku berjaya dan aku tidak sempat untuk membalas jasanya yang tidak terkira..abah,aku akan teruskan perjuangan ini dan akan menunaikan segala amanatku sebagai seorang anak walau abah tiada lagi dihadapan mata,tapi abah sentiasa ada dalam hati ini setiap masa.insyaallah..



Terima Kasih sudi baca entry Miss Sue..Komen kamu amat perlu..

14 comments:

Ali and TheBlogg said...

bile kita selalu igt dkt sesorang,tuh tande nye kita sgt2 merindui n menyintai die...:)

Shahiza Chyz :) said...

Em ,be tough girl . Awak kuat . Sedekahkan la al-Fatihah untuk ayah awak bila bila awak rindu dia . Jangan nanges atau sedih sbab kesian kat ayah awak kat sana . Btw , hope awak always success dalam hidup awak tau :)

fa said...

sabar au sue.. hampir menangis baca entry ni..

susulemakmanis said...

thanks all=)

Cik Aya said...

semoga sue sentiasa tbh hdpi dugaan..aminn

Manja (let it be my sweet name) said...

kuatkn semangat

http://notamanjaku.blogspot.com/2012/01/online-blog-shop-to-review.html

nuyui a.k.a miss YUI said...

bila rindu,pasti mcm ni kan..

sbr ea.. Yui phm apa yg dirasainya..

yg masih ada keluarga,haruslah hargai sebaiknya..

helminuurhafiz said...

sabo byak2... mga roh ayh kmu sntiasa tenang d sana... doa dr ank2 yg soleh n solehah... ameen :)

EZAD AMIR said...

=.=''
tsentuh..
Smoga arwah abah kamu ditempatkan dikalangan org2 beriman..
Al fatihah untuk arwah..

Ros said...

Salam ziarah...

fae jamal said...

sabar yea dear..sedih baca entry ni:(

Cik Puan Muda Umi said...

banyak2 kan bersabar..kuatkan diri ye..

cik ayuni said...

sabar ye..:) banyakkan berdoa pada arwah..

shida'R said...

tabah dan bsabar ye sue.. kuatkn diri :)

sedekahkan alfatihah bt arwah..amin~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...