My Beloved Followers

Nak Slim Balik!!!

assalamualaikum..
^_^

Baru lepas balik main futsal.sekarang,hobi aku petang petang adalah untuk beriadah.kasi keluar peluh sikit.yelah,berat badan dah naik giler kot!dah bulat macam doraemon!dan yang paling ketara perubahan yang aku rasa sekarang adalah perut aku macam buncit semacam jer!adoiiii!malu kot...

sekarang,aku mengaku yang aku malu untuk berhadapan dengan orang..rase rendah diri jerr!seriusly,aku tak suka perubahan pada badan aku ni..kadang kadang member asyik panggil aku "gemuk","bumper besar" jer!demm!!!aku tahu diorang bergurau,tapi aku sentap kot!baru aku rase sekarang bagaimana perasaan orang orang yang berbadan besar bila diejek..sedih kot!aku pernah menangis dalam toilet sorang sorang sebab tak suka orang panggil aku macam tue!tak suka!tak suka!korangggg,jagalah hati kami ni sikit..walaupun badan kami besar,hati kami ni kecik..

walaupun ramai jugak yang cakap aku ni takdelah gemuk sangat cuma montel jer,tapi aku tetap rase aku ni gemuk!emm,jeans jeans,tshirt bagai dan ketat ketat dah.uwaaaa!nak slim balikkkkkkkk!tapi walau ape ape pon,aku tetap bersyukur dianugerahkan tubuh badan yang sihat..takpe,aku akan jaga pengawalan makanan  aku nanti dan amalkan cara hidup sihat untuk menghalang berat badan dari naik dan naik lagi.kena diet sikit,kalau tak,jadi tong drum lah aku..sob sob sob!

tapi aku bukan taksub sangat nak kurus,bukan tak bersyukur dengan apa yang ada cuma tak salah kalau kita nak menjaga tubuh badan kan.nak diet tue,jangan la diet hangat hangat tahi ayam jer(pesan untuk diri sendiri) dan paling penting jangan berputus asa.
korang,jangan salah amalkan diet dan jangan terlampau obses nak kurus tau!yang penting,tubuh badan kita sihat walafiat sepanjang masa.


p/s:korang,kalau ada tipss untuk kurangkan berat badan dengan berkesan share la kat sue..sharing is caring right..sue tengah bersemangat nak jaga badan nie.mohon tips please!!














Terima Kasih sudi baca entry Miss Sue..Komen kamu amat perlu..

6 comments:

Ezad Skytech said...

nak diet tu boleh..tapi dgn cara yg betul la...exercise tu penting...:D

Cik Aya said...

haha sue saye pun nak diet jugak...memang dah berazam sangat-sangat...

banyakkan minum air kosong pun blh

~SaL IjOu~ said...

jom jadi cikgu kat sjkc..kompen slim..hehe~ ;p

Ummi Iman said...

yang penting sihat. kdg2 bila gen keluarga mmg dh besar susah juga.. akak ni pula susah nk naik. mkn byk perut yg buncit bdn tak naik ;)

cuba jgn ambil nasi lps 7 mlm.. dan kurangkan. kena lebih mkn sayur2an

Yana Libra said...

kalau nak kempiskan perut tu jom buat sit-up setiap hari~~~

insya'Allah ada perubahan kat perut tu..yang penting jangan malas..cam saya :p

Cik Puan Muda Umi said...

umi xkisah kalau chubby sbb umi sangat suka org chubby..sampaikan cari pakwe pun yg chubby2..hehe..comel..;)

diet2 jugak tau,tpi kena diet yg sihat..hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...