My Beloved Followers

Hari-hari adalah Hari Ibu Bagi Saya..

assalamualaikum.
semua orang dok updated pasal ibu,mummy,mama,umi mereka hari ni kan?katanya hari ni hari ibu dan dah kecoh tersebar info yang haram untuk kita ummat islam ni sambut Hari Ibu.erm,tak tahu lah nak cakap,aku kurang arif nak cakap lebih-lebih.yang aku tahu,tak salah sekiranya jika hari ini dijadikan hari yang special sedikit berbanding hari-hari biasa untuk kita mengeratkan lagi kasih sayang dan menghargai jasa yang tidak ternilai bagi setiap insan yang bergelar ibu kan?yang penting niat kita tue dan rasenya tak salah jika kita adakan hari yang spesifik untuk hari ibu ni,yela mungkin macam Hari Jururawat Sedunia, Hari Guru, Hari Pekerja kan,masing-masing ada tarikh yang spesifik untuk mengingati jasa-jasa mereka.wallahuallam.tak mau menghurai panjang,siapalah aku ni kan,takut tersalah cakap pulak.huhu.


yang penting bagi aku,tiap-tiap hari adalah hari ibu sebab tiap-tiap hari,tiap-tiap saat dan ketika,aku sayang ibu aku.pokoknya, kita harus selalu doakan yang terbaik untuk kesejahteraan ibu bapa kita.itulah yang paling utama.

hadiah??erm,bagi aku pulak hadiah tue tak semestinya kena bagi bila hari ibu jer,bila-bila pun kita boleh bagi.barulah mereka berasa dihargai dan disayangi.Sesungguhnya,tanpa ibu siapalah kita kan.betul tak?banyak jasa ibu.betapa susahnya mereka menjaga dan membesarkan kita.

ni adalah salah satu lagu ibu kesukaan aku sejak kecik lagi!

Who should I give my love to?
My respect and my honor to
Who should I pay good mind to?
After Allah
And Rasulullah

Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father

Cause who used to hold you
And clean you and clothes you
Who used to feed you?
And always be with you
When you were sick
Stay up all night
Holding you tight
That's right no other
Your mother (My mother)

Who should I take good care of?
Giving all my love
Who should I think most of?
After Allah
And Rasulullah
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/y/yusuf_islam/your_mother.html ]
Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father

Cause who used to hear you
Before you could talk
Who used to hold you?
Before you could walk
And when you fell who picked you up
Clean your cut
No one but your mother
My mother

Who should I stay rigt close to?
Listen most to
Never say no to
After Allah
And Rasulullah

Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father

Cause who used to hug you
And buy you new clothes
Comb your hair
And blow your nose
And when you cry
Who wiped your tears?
Knows your fears
Who really cares?
My mother

Say Alhamdulillah
Thank you Allah
Thank you Allah
For my mother.

Akhir kata, hormat dan sayangilah kedua ibu  bapa kita.kalau dah kahwin,ibu bapa mertua pon kena hormat jugak yer dan semestinya harus untuk kita menghormati orang-orang yang lebih tua dari kita walau siapa pon mereka.
sekian.


Terima Kasih sudi baca entry Miss Sue..Komen kamu amat perlu..

7 comments:

MawardiYunus said...

Ya ... hari ibu tak perlu ditunggu :)

Errah said...

errah suka gak lagu ni..syahdu je bila dgr..kdg smpai nangis

budak penjara said...

yes..setiap hari dan setiap masa..hadiah yg paling besar yg di nantikan oleh semua ibu ialah kasih sayang anak yg tidak berbelah bagi

Yana Libra said...

mmg setiap hari adalah hari ibu, tp kalau fikir balik bagus jugak ada satu hari yg special sikit kan?

takkan tiap2 hari nak bunga, kek, hadiah sume tu kan? hehe~

NOOR FATIN said...

lagu tu mmg bestt. sgt syahdu.. huhu..

lepas ibu kita, ibu mertua pulak ;)

ejulz said...

smoga ibu2 di dunia ni dipeliharaNya spertimana mereka memelihara kita dari kecil hingga skang ni..

Jebat said...

meremang bulu roma saya wak bila lagu nie berkumandang di udara sempena hari ibu...saya rindu mak saya kat kg...mak, along sayangkan mak...

kalau awk ada masa bolehlah layari Blog saya di http://www.pendekarmontel.blogspot.com

terima kasih awk..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...