My Beloved Followers

Hutang Wajib Dibayar Walau Tak Dituntut

Assalamualaikum and a very good evening!

Hutang wajib dibayar walau tak dituntut kan?ermm,tapi kebanyakannya tak buat pon.aku ramai kawan dan aku memang jenis yang suka tolong kawan sebab aku jenis tak boleh diam kalau aku tahu kawan aku dalam kesusahan.bukan aku nak mengungkit tapi yelah,diorang ni time susah jer cari kita,mengadu itu ini tapi bila dah senang,time duit penuh dalam poket,kebanyakannya diam jer.uat-uat lupa die pernah berhutang.ramai kot macam tue.aku tak kisah tapi at least hargai lah kan.aku bukan paksa diorang bayar tapi buat dekkkk jer.sedih pulak tengok perangai orang macam ni.kekadang aku rase macam aku ni bank bergerak diorang pulak.tak bagi kang tak sedap hati,bila bagi diorang pulak yang sedap hati.ermmm..aku tak berkira pon tapi kekadang terlintas dalam hati,ade jugak orang macam ni.kalau aku memang tak senang duduk kalau dah pinjam duit ngn orang.rase nak bayar cepat-cepat jer takut ape pulak orang cakap sebab aku ni bukan yang jenis suka berhutang.




tue jenis buat-buat lupa hutang,ade jugak yang suka pinjam barang orang tapi tak reti nak jaga elok-elok.time nak pinjam tue mak aihh bukan main lembut lagi cakap.lembut gigi dari lidah.tapi bila dah dapat ape yang nak,letak merata jer.tak pandai nak jaga macam barang sendiri.takde tanggungjawab langsung.bila barang tu hilang,bukannye tahu nak ganti,mintak maaf pon tak.damn!aku benci manusia-manusia sebegini.moga dikau-dikau berubah wahai teman!


p/s:tolongla jangan ambil kesempatan diatas kebaikan orang lain.



yang ikhlas,
hati yang kecewa


Terima Kasih sudi baca entry Miss Sue..Komen kamu amat perlu..

2 comments:

Myra Jay said...

Hutang ni dibawa samapi mati walau sekupang kita wajib bayar, kalau tak kena mintak dihalalkan..

Jebat said...

betul tu Myra Jay...hutang tu wajib dibayar kerana perkara yang akan ditanya di sana nanti ialah hutang kepada manusia sesama manusia sudah dijelaskan ataupun tidak...bisanya setaiap kali sebelum jenazah tu diusung ke perkuburan, imam atau ketua kampung akan berkata begini' " jika si mati ada berhutang atau pemiutang maka halalkanlah, jika tidak silalah menuntutnya dengan waris si mati"

kalau awk ada masa nanti layarilah Blog saya di http://www.pendekarmontel.blogspot.com

terima kasih awk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...