My Beloved Followers

Insomnia Melanda Aku..

Assalamualaikum...

ya allah,stress sangat bila badan penat tapi mata tak boleh tido..macam tue lah yang aku alami tiap-tiap malam sekarang.seksa sangat.adakah aku sedang mengalami "Insomnia" iatu gangguan tidur waktu malam..yes,i am ! bila aku cuba search dalam internet,memang sah!penyakit ni boleh bawak giler tau..
yang effect nye belah siang la..asyik tak bermaya jer,pergi kelas pon mengantuk..

aku dah memang tak boleh buat ape dah.baring sane tak kena,sini tak kena..then,try search kat tenet mane tahu ada  info yyang boleh membantu..search punyer search,aku jumpa ni.! moga ini dapat membantu aku..

Pesakit tak boleh tidur malam eloklah:

1) Jangan minum kopi dan teh langsung

2) Jangan tidur siang

3) Pakai minyak wangi di pakaian dan 32 point di tubuh badan

4) Minum yogurt dan susu selepas Maghrib dan Isyak BANYAK2!

5) Amalkan ayat 11 Surah al Kahfi selepas Solat Isyak. Sila tutup telinga dengan penutup telinga atau bantal kerana tidur ada kaitan dengan telinga.... " fa darabna ala azanihim fil kahfi sinina adada.." Sila tengok maksudnya.... surah al kahfi ayat 11.

6) Selepas Isyak BERNIAT untuk terus tidur.

7) Jangan biasakan tabiat tengok cd / TV / main internet /FB / borak kosong lepas isyak sampai pagi,, 

akanku amalkannya...Ya Allah,bantulah hambamu  yang tak boleh pejamkan mata ni.Kau lenakanlah malam-malamku.kau berikanlah kesihatan yang sempurna kepadaku.
tahap kritikal dah aku rase ni..sampai bawah mata dah lebam-lebam kehitaman..kepala rase berat sampai pening teramat sangat!

anyone yang ade tips atau tahu cara nak menghadapi masalah ni boleh la share dengan saya..saya amat memerlukan dan menghargainya..thanks!


Terima Kasih sudi baca entry Miss Sue..Komen kamu amat perlu..

3 comments:

Errah said...

kdg2 ada gak tp sbb berjaga kerja xsiap..hehe

ChEnTA LiEYza said...

liza pun salu xleh tido..p tyme ada masalah lah... hehhe... bila serabut mmg xleh tido...

R Machomil said...

no 7 tu susah skit nak elak. hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...